25.03.2014.
Odjel za forenziku hrvatskog kazališta
Pita li se vlasnik HNK u Varaždinu KAKO JE MOGUĆE da zaposleni glumac kazališta iz drugog grada ima svoj festival u njihovu gradu s privatnim predstavama koje igraju zaposlenici njihova kazališta i zaposlenici drugog kazališta, a cijeli ansambl nacionalnog kazališta za vrijeme privatnog festivala ne igra na svojoj pozornici dok kazališna tehnika i administracija opslužuju predstave kazališta koje zapravo - ne postoji jer nije u Očevidniku?

originalno objavljeno na blog.vecernji.hr
"Slamku spasa" piše Vitomira Lončar 

U našem kazališnom kaosu više me ništa ne može začuditi. Sve dublje tonemo u patologiju i zapravo samu sebe više ne doživljavam kao osobu koja se bavi hrvatskom kazališnom tranzicijom, nego hrvatskom kazališnom forenzikom.

Hrvatska je pogodno tlo za nove znanstvene discipline u kulturi!

Kad smo već kod forenzike, u današnjoj ću Slamki pokušati opisati jednu sasvim nevjerojatnu manifestaciju koja se zove 5. Tjedan smijeha Ljubomira Kerekeša, a koja se odvija u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu od 21. do 30. ožujka 2014. godine.
Samo ime kaže da se manifestacija održava već pet (5) godina.
Nadalje, iz imena manifestacije možemo saznati da je Ljubomir Kerekeš središnja figura manifestacije.

fotografija_KT_Bebek

Nekidan sam bila u Varaždinu na premijeri nove predstave i u izlogu HNK-a vidjela ova dva plakata: jedan najavljuje 5. Tjedan smijeha Ljubomira Kerekeša u organizaciji Kerekesh Teatra, a drugi koncert Željka Bebeka: Ima neka tajna veza.
Ah, kako znakovito!
Pak sam krenula putovima tih Bebekovih «tajnih veza».

Na internetskim stranicama najmlađeg nam nacionalnog kazališta na kojima se na prvom mjestu najavljuje 5. Tjedan smijeha Ljubomira Kerekeša, ne možete pronaći ime kazališta koje se zove Kerekesh teatar.
A koji na plakatu najavljuje Tjedan smijeha.
Peti.
Po redu.

Pogledate li program, vidjet ćete da je čak šest (6) naslova s ove manifestacije izašlo ispod pera i nastalo pod redateljskim vodstvom glumca zaposlenog u HNK-u u Zagrebu, Ljubomira Kerekeša.

Ne samo glumca nego čak i prvaka Drame.
Predstave Ljubomira Kerekeša predstavljene su na stranicama varaždinskog kazališta kao vlastita produkcija.
Hrvatskoga narodnog kazališta u Varaždinu.
Upišete li u bilo koju tražilicu na internetu, informacije su sasvim drukčije: sve predstave koje HNK u Varaždinu vodi pod «svoje» zapravo su produkcija nepostojećeg kazališta koje se zove Kerekesh Teatar.

Jan_i_Ljubo

Najviše informacija o Kerekesh teatru pronaći ćete na Facebooku.
Tamo postoji i službena i privatna stranica, a većinu postova potpisuju Jan i Ljubo.
Ljubomir i Jan Kerekeš.
Oboje glumci.
Ljubomir je prvak Drame HNK-a u Zagrebu, kako sam već rekla.
Jan je zaposlenik HNK-a u Varaždinu.
Otac i sin.

Kerekseh Teatra također uopće nema u Očevidniku kazališta pri Ministarstvu kulture, premda se iz mnogih izvora vidi da djeluje već godinama.
Ima ga odnedavno na online Registru umjetničkih organizacija.

registar

U posljednjim objavama počelo se uz Kerekesh Teatar spominjati i ime mladog glumca Zorana Pribičevića (kojeg iznimno cijenim, pa i volim i nije i jasno što će mu sve ovo?) koji se u Očevidniku kazališta spominje kao jedan od osnivača - kazališta Teatrum.
O kojem sam već bila pisala u Slamci prije dvije godine.
I zbog kojeg sam proglašena «neprijateljem mladih» kojima onemogućavam rad.
Premda sam samo govorila o zakonitosti rada.

Da se u Varaždinu radi o neprirodnoj i protuzakonitoj simbiozi (u Očevidniku nepostojećeg) Kereksh teatra i HNK-a u Varaždinu, jasno je i samo površnim uvidom u problematiku.
Kerekesh Teatar registrirao se kao umjetnička organizacija (tek) 10. veljače 2014. godine.
Što je ovih pet (5) godina bio Kerekesh teatar, ne zna se.

Tko je producirao Dane smijeha Ljubomira Kerekeša u njihovom prvom, drugom, trećem i četvrtom izdanju, također se ne zna.

Tko je i kako organizirao turneje predstava Kerekesh Teatar prije formalnog osnivanja, također se ne zna.
Sjedište umjetničke organizacije Kerekesh Teatar - osnovane 10. veljače 2014. - jest u Varaždinu, ulica Vladimira Vidrića 10, a odgovorna je osoba Zoran Pribičević.
Zoran Pribičević živi u Zagrebu.
A tko živi na adresi Vladimira Vidrića 10 na kojoj je registrirano ovo kazalište?

adresa

Jan Kerekeš.
Zaposlenik HNK-a u Varaždinu.
Koji prema Zakonu o kazalištu ne može imati privatno kazalište.
Mislim, kazalište se ne zove Pribičević Teatar, nego Kerekesh/Kerekeš Teatar pak je i logično da je registrirano na adresi na kojoj živi netko tko se zove Kerekeš.
Vrhunac ove priče ipak je objavljen nekidan na pressici na kojoj je Zoran Pribičević izjavio (moram prijeneti cijeli citat da biste mogli uvidjeti apsurd situacije): Iako se održava već pet godina zaredom, 5. Tjedan smijeha ove će godine prvi puta biti organiziran pod vodstvom Kerekesh Teatra kao umjetničke organizacije.
Jako smo ponosni jer je Ministarstvo kulture potvrdilo Kerekesh Teatar kao umjetničku organizaciju. To je zapravo pravna potvrda Kerekesh Teatra, ali potvrdio se i Ljubomir Kerekeš kao jedna vrijednost koju Varaždin već dugo ima, kao i sve predstave koje je on do sada radio. Naravno, time se Kerekesh Teatar podiže na jednu veću razinu koja podrazumijeva i širenje po ostalim gradovima Hrvatske - rekao je Zoran Pribičević, umjetnički voditelj Kerekesh Teatra.

Otvorena su sljedeća putanja:

• Kako se to ova manifestacija prvi put organizira pod vodstvom Kerekseh Teatra, a to ne stoji nigdje na internetskoj stranici HNK-a u Varaždinu?

• Zašto je HNK u Varaždinu dao organizaciju neke manifestacije u svom prostoru privatnom kazalištu bez ijednog zaposlenog djelatnika i dalo mu da radi privatni festival u trajanju od punih deset (10) dana?

• Kako je to Ministarstvo kulture «pravno potvrdilo Kerekesh Teatar» i dalo potvrdu VRIJEDNOSTI?

• Jesmo li svi mi koji imamo umjetničke organizacije također samim upisom dobili potvrdu svoje vrijednosti? Baš mi je žao što do sada nisam znala da se nečija vrijednost potvrđuje na ovakav način! Osjećala bih se mnogo bolje još od 1996. godine kad sam upisala u Registar!

• Kako je to Ljubomir Kerekeš vrijednost Varaždina? Zar nije on vrijednost grada Zagreba, gdje je zaposlen kao prvak Drame HNK-a i ima ugovor o radu?

• Kako će se to Kerekesh Teatar širiti po cijeloj Hrvatskoj kad već godinama igra upravo po cijeloj Hrvatskoj pod istim imenom, o čemu podatke možete naći na internetu?

• Imaju li zaposlenici Jan i Ljubomir Kerekeš za svaki pojedini posao izvan kuće u kojoj su zaposleni dopusnicu, kako to predviđa Zakon o kazalištima?

• Postoji li ugovor o suradnji Kerekesh Teatra i HNK-a u Varaždinu za naslove koji su do sada producirani?

• Postoje li ugovori o suradnji Kerekesh Teatra za prve četiri godine odnosno manifestacije Tjedan smijeha kada još Kerekesh Teatar nije bio registriran kao umjetnička organizacija?

• Kakvi su financijski aspekti ove suradnje?

• Na koji su način isplaćivani honorari sudionicima predstava koje HNK u Varaždinu vodi pod svoje, a radio ih je Ljubomir Kerekeš?

• Čija je produkcija nova premijera (pače praizvedba!) «Ljubaf» koja će se odigrati 30. ožujka u HNK-u u Varaždinu, koja se na FB profilu Kerekseh Teatra vodi pod njihovim imenom, a u kojoj sudjelu zaposleni glumci iz HNK-a u Varaždinu i Zagrebu?

• S kim su umjetnici potpisali ugovore za ovu predstavu?

• Pita li se vlasnik HNK u Varaždinu KAKO JE MOGUĆE da zaposleni glumac kazališta iz drugog grada ima svoj festival u njihovu gradu s privatnim predstavama koje igraju zaposlenici njihova kazališta i zaposlenici drugog kazališta, a cijeli ansambl nacionalnog kazališta za vrijeme privatnog festivala ne igra na svojoj pozornici dok kazališna tehnika i administracija opslužuju predstave kazališta koje zapravo - ne postoji jer nije u Očevidniku? (Isuse, što je ovo…?!)

• Je li zanimala ova priča tijekom proteklih godina bivšu intendanticu HNK-a u Zagrebu Anu Lederer, koja je trebala dati dopusnicu Ljubomiru Kerekešu za rad izvan kuće na svim projektima u Varaždinu?

• Mogu li se dobiti sve te dopusnice na uvid?

• Pisat ću Kazališnom vijeću HNK-a u Varaždinu da mi dostavi sve ugovore o višegodišnjoj suradnji s donedavno nepostojećim pravnim subjektom.

• Tražit ću od Kazališnog vijeća HNK-a u Varaždinu izvještaj sa sjednica na kojima su potvrđene sve ove suradnje i odobrene manifestacije «Tjedan smijeha Lj. K.-a».

• Tko kome isplaćuje honorare u ovim suradnjama? Temeljem kakvog ugovora?

• Tko nosi na kraju dana utržak na FINA-u?

• Zna li intendantica HNK-a u Varaždinu Jasna Jakovljević da profesionalnu kazališnu djelatnost u Hrvatskoj obavljaju, a sukladno Zakonu o kazalištima, samo subjekti upisani u Očevidnik kazališta?

• Zanima li ikoga ovo LUDILO koje se javnosti prodaje pod «normalno»?

Gradonačelniče Varaždina, Habušu, znate li što se događa u kazalištu kojem je osnivač Grad Varaždin?
Gradonačleniče Zagreba, Bandiću, znate li što se događa u kazalištu kojeg je Grad Zagreb suosnivač?
Ministrice kulture, Zlatar Violić, znate li kako vam neobično i nezakonito surađuju dva nacionalna kazališta preko tek osnovane umjetničke organizacije?
Je li to ona hvalevrijedna i poželjna suradnja nacionalnih kazališta o kojoj svako toliko slušamo da samo što nije počela, svatko sa svakim?
Pomoćniče ministrice kulture zadužen za kazališnu djelatnost, Stojsavljeviću, jeste li upoznati što se događa u resoru koji pokrivate?
Zastupnici Hrvatskog sabora koji ste digli ruke da Varaždin dobije nacionalno kazalište, jeste li digli ruke za OVAKVU vrstu suradnje?
TAKVA praksa je za vas razina nacionalne kuture?

Za kraj današnjeg razmatranja odlazim ponovno malo do Splita gdje je jučer navečer «zbog bolesti» otkazana izvedba opere «Mefistofele».
Naime, malo sam se raspitala o tome odakle je Tonći Bilić došao na mjesto intendanta HNK-a u Splitu kako bih mogla bolje sagledati cijeli kontekst njegova ugovora koji je podigao toliko prašine.
Bilić je bio na radnom mjestu PRODUCENTA u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Radio je čovjek od 8 do 16 sati svakoga dana. Na poslovima produkcije.
Ne dirigiranja. U tom svjetlu ponovno pročitajte razgovor s Bilićem o kojem sam pisala prošlog tjedna.

A što se događa u drugim gradovima?

U Zagrebu je završio natječaj za intendanta i čeka se otvaranje omotnica, u Osijeku kriza i dalje traje jer nije poznato da je Županija potpisala ugovor s Gradom o sufinanciranju rada kazališta, u Rijeci je raspisan natječaj za novi menadžment i mediji već bruje o odlasku Nade Matošević, u Šibeniku je izgleda došlo do preokreta i Nera Gojanović ipak ostaje ravnateljicom, u Dubrovniku je izabran novi ravnatelj, u Varaždinu još nije izašao natječaj, ali izgleda da se ipak mijenja Statut po kojem će i umjetnici moći biti intendanti.

A u Zagrebu… eh, tu je najburnije, ali još nije za javnost!

Zagreb se temeljito trese.

Jedino odakle ne dolaze baš nikakve novosti jest - Ministarstvo kulture.
U Runjaninovoj zimski san traje li, traje. Unatoč blagoj zimi.

Nema rezultata financiranja za 2014. godinu premda je kraj ožujka.
Ono što uistinu želim ministrici i njezinoj družini jest da moraju planirati svoj kućni budžet (a Stojsavljeviću je bome vrlo opterećen, kako smo vidjeli u imovinskoj kartici!) bez ikakvih naznaka o mogućim prihodima.

Daj Bože da im se to u životu samo jednom dogodi pa da se sjete svih korisnika proračuna koji su aplicirali na Natječaj javnih potreba u kulturi prije šest mjeseci, kojima prolazi već četvrtina godine, a budžeti svih projekata ne mogu se zatvoriti jer nema povratnih informacija.
Što se događa u Ministarstvu kulture?
I ondje bi trebalo poslati neku ekipu za forenziku: Runjaninova ne šalje rezultate natječaja, ne odgovara na dopise, čak ne odgovara ni na predstavke Povjerenice za informiranje.
Na stranicama nema čak ni najave kada će se nešto - moći saznati.
Ukratko, ne događa se NIŠTA.
Sva sreća da čvrsto vjerujem u ono - sve uvijek dođe na svoje, bez obzira koliko je Bebekovih Tajnih veza neprekidno aktivirano!

P. S. Od ovog tjedna na forum.hr možete čitati novu k olumnu Snježane Banović o kazalištu u Hrvata, te je uz teatar.hr i Slamku spasa Odjel za forenziku hrvatskog kazališta dobio je još jedan kanal!

Kerekesh_teatar_vas_poziva2

 

Danas na programu