20.08.2014.
Ni obraza, ni rumeni, ni DORH-a ni USKOKA

originalno objavljeno na blog.vecernji.hr
"Slamku spasa" piše Vitomira Lončar

Wilson - Matesic
Wilson - Matešić

Kada sam prošle nedjelje objavila tekst o načinu na koji je mimo javnog natječaja Dubravka Vrgoč, novoizabrana intendantica HNK-a u Zagrebu, dobila sredstva za odlazak u New York na radionicu / produkcijski sastanak (ili što već) za projekt «Tesla», nisam ni slutila kakve će se sve zanimljivosti otkriti o ovom projektu.

A i šire.

Također nisam mogla ni pretpostaviti da će ova priča još jednom pokazati i dokazati kako (ne)funkcionira naš kulturni / kazališni sustav.

 

Dakle, odmah po objavi Slamke, stigli su mi u inbox novi dokumenti vezani za projekt «Tesla», a koje možete pogledati u nastavku.

TESLA Project Presentation With Few Option for Music

Projekt je još 2012. godine osmislio Emil Matešić, koreograf, plesač, suosnivač umjetničke organizacije Serafini, a odnedavno i ravnatelj Kulturno-informativnog centra (KIC) u Zagrebu, a kako piše i teatar.hr , poznat i kao ranojutarnji jogging-partner zagrebačkoga gradonačelnika Milana Bandića.

Matešić je osmislio «Teslu» kojeg je namjeravao raditi s Bobom Wilsonom, a napravio je i financijsku konstrukciju te u njoj obećao minimalnu financijsku podršku od 187 tisuća eura na godišnjoj razini (!).

Potencijalni partneri koje je iz naših krajeva Matešić u svom projektu naveo bili su njegovi Serafini, Dubrovačke ljetne igre, HNK u Zagrebu, Festival svjetskog kazališta te neki subjekti iz regije.

Četiri dana nakon objave mog posta u kojem pišem o projektu «Tesla» i čudnovatom načinu financiranja putovanja Dubravke Vrgoč u New York, na stranicama Večernjeg lista, na kojima izlazi i moja Slamka, objavljena je «ekskluziva» novinarke Jane Peršić: J im Jarmusch i Robert Wilson u Zagrebu će raditi operu o Tesli! .

Piše u tekstu da se HNK u Zagrebu tek odnedavno priključio projektu (već znamo da ne znamo kako se priključio i tko je potpisao ugovor o «priključenju»), premda se iz dokumenta Emila Matešića vidi da je HNK bio planiran kao partner još 2012. godine.

Novinarka Peršić u svojoj «ekskluzivi» ostale partnere ne spominje, premda se iz dokumenta koji sam postavila vidi da su Dubrovačke ljetne igre načelno zainteresirane za suradnju, a što mi je potvrdio i intendant Krešimir Dolenčić.

Jadne Serafine baš nitko ne spominje.

A ne spominje se ni ime Emila Matešića koji je sve pokrenuo i osmislio projekt i stavio ga na papir.

Osobita je zanimljivost da je u Matešićevu prijedlogu autor teksta opere o Tesli Vladimir Stojsavljević, pomoćnik ministrice kulture koji je za Večernji rekao da samo zna da se radi o skupom projektu, ali da Hrvatsku neće puno stajati!

Ha, ha, samo za radionicu Dubravke Vrgoč plaćamo 10 tisuća dolara, kako kaže Stojsavljević (nisam znala da naša ministarstva računaju u dolarima!), ali Hrvatsku projekt neće puno stajati!

Kaže Stojsavljević da zna samo da su pregovori o projektu u tijeku...

Hm, hm, čudna mi čuda, zar ne zna Stojsavljević da je upravo on predviđen kao autor teksta, kako piše u priloženu projektu, a što i sami možete vidjeti?

I da je Emil Matešić koreograf?

Dokument u kojem piše Stojsavljevićevo ime kao osobe koja radi script datiran je 8. ožujka 2013. godine kada je Stojsavljević već bio pomoćnik ministrice kulture, a također i dobro upoznat s projektom «Tesla».

Teško je vjerovati da je Matešić Stojsavljevićevo ime napisao bez njegova znanja.

Dakle, zbrojite sami dva i dva: zna li doista Stojsavljević tako malo o projektu «Tesla»?

Kopajući po svojim dokumentima naišla sam na još jednu zanimljivu poveznicu između organizacije koju vodi Matešić (KIC) i Stojsavljevića.

Naime, svojedobno je Stojsavljević bio imenovan glavnim urednikom programske djelatnosti KIC-a, a njegov prijatelj Davor Kozina bio je angažiran u tom istom KIC-u. Nakon otprilike godinu dana i s Kozinom i Stojsavljevićem tadašnji je ravnatelj KIC-a (moj pokojni prijatelj) Zvonimir Baja Lisinski raskinuo ugovor iz razloga što si je Kozina neovlašteno zadržavao 25% utrška, a Stojsavljević je omogućio i dopustio Kozini da poduzima protuzakonite radnje i prisvaja dio sredstava bez znanja ravnatelja. (Dokumente pogledajte sami.)

DAVORK

VAKIS

Je li ovaj slučaj ikada procesuiran ili je nastupila zastara, ne znam. Znam samo da je Kozina «za nagradu» što je otuđivao 25 % utrška zaposlen u Centru za kulturu Trešnjevka, i to baš nekako u vrijeme kada je Stojsavljević bio «faca» u Gradskom uredu za kulturu!

Eh, mi smo zemlja mogućnosti!

Uzmeš neovlašteno 25 % novca iz jedne javne ustanove, a onda fino dobiješ premještaj u drugu javnu ustanovu. A sve to uza znanje i blagoslov osobe koja je danas državni dužnosnik, a koja kaže da ne zna ništa o projektu u kojem piše da je - pisac teksta (script).

Matešić je u KIC-u «novi», a Stojsavljević je «stari».

Zna li Matešić da je Stojsavljević znao da se u ustanovi koju sada vodi neovlašteno uzima novac?

Može li Matešić malo ispitati što mu potencijalni partner u projektu «Tesla» ima reći oko slučaja «KIC» iz 1998. godine?

A zanima li možda Grad Zagreb ovaj slučaj?

Možda Gradski ured za kulturu ima neka saznanja?

Morat ću ponovno pisati Bandiću i sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama zamoliti ga da svog jogging partnera zamoli da mu nađe dokumente iz KIC-a iz 1998. godine i javi mi kako je sve zajedno završilo.

I gdje je na kraju završio nemali novac.

Gradonačelniće, možda mala kontrolica?

Sada očekujem novu tužbu od Stojsavljevića za duševne boli, a dok ne stigne, sve ovo prosljeđujem Odboru za sukob interesa.

Blažena smo mi zemlja!

Blažena smo mi kultura!

 

Moram se osvrnuti i na dopis koji mi je potpisao zamjenik ministrice kulture Berislav Šipuš, a u kojem mi piše da o programima i njihovim financiranjima isključivo odlučuje Vijeće.

I da to nitko drugi ne može raditi.

Pa ni Stojsavljević.

Piše Šipuš upravo o njemu.

Vijeće, Vijeće, pa gdje ste bili kad se odlučivalo bez ijednog papira o 10 tisuća dolara za Dubravku Vrgoč, fizičku osobu?

Kako ste jadnog Stojsavljevića usosili da mora raditi posao koji nije u njegovoj ingerenciji?

Nadam se da ćete, kada se vratite s godišnjeg, još malo podebljati dolarske iznose za projekte koji tako brzo i tako uspješno mijenjaju nositelje i koji državu Hrvatsku neće puno stajati!

Toliko partnera, a Vrgoč dobiva novac kao fizička osoba!

Može li netko objasniti kako je to moguće?

Sigurno se pitate kako je došlo do toga da se u projektu «Tesla» pojavio Jim Jarmusch, a valjda ispao Vladimir Stojsavljević?

Svakako pročitajte članak na portalu teatar.hr i sve ćete saznati!

 

A čita li Slamku DORH, USKOK, čitaju li je oni s obrazom ili bez njega, s rumenilom ili bez njega - nadam se da ćemo saznati.

Uskoro.

 

P. S. Natječaj za ravnatelja kazališta Gavella završio je prošlog tjedna.

U srijedu 13. kolovoza održano je Kazališno vijeće na kojem se utvrdilo:

1. da su na natječaj stigle dvije prijave

2. da su se prijavili Snježana Banović i Boris Svrtan

3. da su oba kandidata priložila svu potrebnu dokumentaciju.

 

Nakon toga su članovi Vijeća pročitali i analizirali oba programa i

4. zaključili s 5 glasova ZA da je Svrtanov program - bolji.

Nije nam dostupan pa ne mogu komentirati, ali program Snježane Banović možete pročitati - ovdje.

Sjednica je trajala bruto tri sata. Kako su za bruto tri sata članovi Vijeća uspjeli analizirati dva opsežna programa, to samo oni znaju.

Očito je izmišljena nova metoda evaluacije i analize. Jedva čekam da ju negdje objave pa da nešto naučim.

Nije bilo osobnog razgovora s kandidatima i nije bilo konzultacija s članovima ansambla i zaposlenicima.

Poznata hrvatska procedura u kojoj je sve važno - osim programa.

 

E, moj Milane Bandiću, trčiš Ti, trčiš, svakoga jutra, i to u društvu čovjeka iz kulture, ali možeš Ti trčati još sto godina, nećeš uspjeti dotrčati ni do k, a kamoli do kulture.

Ili do kazališta. I ono je na - k.

 

P. P. S. S. Banović nije prošla na natječaju, ali zato za desert možete pročitati njezin Dnevnik "Tko šiša demokraciju!" na Slobodnoj Europi! 

 

Danas na programu