Rođen 1976. godine u Bitoli, Makedonija.
Obrazovanje
Od najranijeg djetinjstva zanimao se za glazbu te bio uključen u sustav glazbenog obrazovanja. Završio je osnovnu i srednju glazbenu školu u Bitoli (kontrabas i solo pjevanje), a već tada počinje skladati.
Diplomirao je na Sveučilištu za audiovizualnu umjetnost, Europska filmska akademija primijenjenih umjetnosti ESRA Paris-Skopje-New York na Odsjeku za filmsku i kazališnu kompoziciju.
Radno iskustvo:
Od 1996. zaposlen u Narodnom kazalištu u Bitoli kao skladatelj.
Od 2013. predaje pjevačku interpretaciju kao izvanredni profesor na Fakultetu dramskih umjetnosti u Skopju.
Iskustvo s područja glazbe
Piše skladbe za kazalište, operu, simfonijske i komorne orkestre, balet, mjuzikl, film, televiziju, vizualne umjetnosti, muzejske postave i drugo. Veliki izvor nadahnuća mu je makedonska i balkanska tradicijska glazba i folklor koje je počeo uključivati u svoje skladbe sintetizirajući ih s elektroničkom glazbom. Kasnije je u svom izrazu razvio i drugi smjer, bliži sastavljanju glazbene rečenice u vagnerijanskoj maniri. Želeći eksperimentirati s različitim glazbenim stilovima, bez inzistiranja na jednom određenom, svoj je rukopis razvijao u otvorenosti za suradnju na mnogim projektima koji se međusobno razlikuju po žanru, stilu i estetici.
Veliki dio skladbi Marjana Nećaka izveden je na najznačajnijim glazbenim festivalima u Makedoniji, zemljama bivše Jugoslavije, Balkanu i u dvadesetak drugih zemalja diljem svijetu.
Projekti u Republici Hrvatskoj
Moderni balet/ suvremeni ples:
„Modrobradi“ - HNK Zagreb, režija Staša Zurovac, premijera 13 studenog 2015.
„Diskretni šarm buržaozije“ - HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka; 2011.
„Penelopa“ - CE-DE-CE Lisabon i HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka; 2008.
„Pjesma nad pjesmama“ - CE-DE-CE Lisabon i HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka; 2008.
„Dance macabre“ - HNK Zagreb, 2008.
Koreodrama:
„Dama s kamelijama“; HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka; 2011.
Opera:
„Dnevnik jednog luđaka“ - mono-opera; Moving Music Theatre, Bitola u suradnji s hrvatskim umjetnicima Ozrenom Grabarićem i Marinom Lukanovićem, 2015.
„Saloma“ - Kotor Art, Eurokaz Zagreb i MSU Zagreb, 2010.
„Okovani Galileo“ - Laboratorio Nove Firenca i HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka; 2009.
„Glembajevi“ - HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka; 2007.
Mjuzikl:
„Tito - Bones in Stones“ - Eurokaz Zagreb, Laboratorio Nove Firenca i Kampnagel Hamburg; 2007.
„Kamov smrtopis - Moulin Rouge“ – ZKM, Zagreb, 2003.
Glazbeno kazalište:
„Sprovod u Theresienburgu“– Teatar Ulysses i HNK Split, 2014.
„U agoniji“ – Teatar &TD Zagreb, 2008;
„W&T“ - Eurokaz Zagreb, Laboratorio Nove Firenza i Teatar &TD Zagreb; 2008.
Dječji mjuzikl:
„Doma“ - Tvornica Lutaka Zagreb; 2015.
Umjetnička instalacija i performans:
„Crystals“ - Silvio Vuičić, Zagreb; 2008.
Ostalo:
Četiri kompozicije (za mali i veliki sastav orkestra) za svečanost otvaranja Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, 2009;
Produkcije izvan RH
Kazalište:
Od 1996. godine sustavno sklada za kazalište i do sada je napisao glazbu za preko 100 kazališnih i 25 predstava za djecu. Surađivao je s brojnim kazališnim kućama i umjetničkim organizacijama u Makedoniji, Srbiji, Kosovu, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Sloveniji, Bugarskoj, Rusiji, Njemačkoj, Italiji i Portugalu.
Suvremeni ples:
„Mileva Einstein“ - Srpsko narodno kazalište, Novi Sad, Srbija, 2012.
„Prije sna“ - CE-DE-CE, Lisabon, Portugal, 2010.
„Woyzeck“ - Slovensko narodno kazalište, Maribor, Slovenija, 2009.
„Veliki prozor“ - makedonski kulturni centar, Skopje, Makedonija 2002.
Mjuzikl:
„Uspon i pad kabareta“ - Makedonsko narodno kazalište, Skopje, Makedonija, 2013.
„Makedonska krvava svadba“ - Skopsko dramsko kazalište, Skopje, Makedonija, 2012;
„Antica“ - Narodno kazalište Vojdan Černodrinski, Prilep, Makedonija, 2011;
„Obična priča“ - Makedonsko narodno kazalište, Bitola, Makedonija, 2011;
„Stiže crna kuga“ - Makedonsko narodno kazalište, Bitola, Makedonija, 2008,
„Radnici emigranti“ - Makedonsko narodno kazalište, Bitola, Makedonija, 2000.
Glazbeno kazalište:
„Travnička kronika“ - Makedonsko narodno kazalište, Bitola, Makedonija, 2012.
„Timon Atenjanin“ - Laboratorio Nove Firenca, Turska drama Skopje i Makedonsko narodno kazalište Bitola, 2005.
Cjelovečernji film:
„Kosovska beznadna potraga“ - A Lara Entertainment, Njemačka, 2005.
Kratki film:
„Sarah the Mythe“ - KT FILM & MEDIJA VOUS, Makedonija, 2011.
„Etida“ - po narudžbi za Nederlandsche Bank, Nizozemska, 2008.
Animirani film:
„Game Over“ - Motion Universe, Makedonija, 2012.
Video igra:
„Bojan i Jana u Merrylandu“ - Makedonija, 2007.
Ostale skladbe:
Kvartet violončela, 2008.
Žičani kvintet, 2009.
Simfonija No.1, 2010.
Makedonium, skladba za simfonijski orkestar, zbor i soliste, 2011.
Simfonija No. 2 Big Bang, 2012.
Elegija za simfonijski orkestar, 2013.
Aritmični rekvijem, 2013.
Ambijentalna glazba:
Pozadinska glazba za stalni postav Muzeja makedonske borbe za državnost i neovisnost, 2011.
Nagrade
Sedam nagrada za najbolju glazbu na Kazališnom festivalu Vojdan Černodrinski u Prilepu, Makedonija
Iz kritika
„Uspon i pad kabareta“ - mjuzikl, Makedonsko narodno kazalište u Skopju
Glazba- neobična, razigrana ali suzdržana, snažna i lirična, borbena, ali poetična- još jedno djelo izvanrednog skladatelja Marjana Nećaka.
(Goran Cvetković, Radio Beograd 2, srpanj 2013.)
„Antica“ - muzička drama, Narodni teatar Vojdan Černodrinski, Prilep, Makedonija
Glazba u ritualnom smislu određuje harmoniju koja materijalizira emocije (tragične ili ushićene). Glazba je snažna i emotivna te vodi radnju prema konceptu suvremenog mjuzikla koji temelje pronalazi u tradicijskoj makedonskoj drami.
(Liljana Mazeva, Globus, Skopje, prosinac 2010.)
„Okovani Galileo“ - opera corale; Laboratorio Nove Firenze i HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka
Nećakova glazba satkana je od neočekivanih skokova i pomaka, raznolikih modernih melodijskih i harmonijskih rješenja, no također i milozvučnih napjeva i uravnoteženih ritmova baroka i klasike.
(Ramiro Palmić, Kulisa.hr, Zagreb, studeni 2009.)
„Gospoda Glembajevi“ - suvremena opera, HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka
Glazba Marjana Nećaka je jednako važan segment predstave kao i sam dramski tekst, a skladana je u maniri suvremenih opera koje se u svijetu običavaju pisati prema velikim literarnim temama. Njegovu glazbu nije lako izvoditi, posebice zbog njezine specifične melodijske strukture, a iznimno je zahtjevna i u pogledu pjevačkih sposobnosti izvođača. Čini se temu započinje naglo (ali to je samo privid) te kao da ju zaboravlja da bi ušao u glazbeno promišljanje kojim kontrolira atmosferu i proširuje redateljevu ideju upravo na onoj frazi koja je i bila izvor inspiracije (…) a svaki povratak na početnu temu je samo prilika za novo otkrivanje paralelnih svjetova. (...) Napokon, sve je to fantazija koja je temeljna karakteristika skladateljskog opusa Marjana Nećaka.
(Svjetlana Hribar, Novi list, Rijeka, ožujak 2007.)
„Timon Atenjanin“ – glazbena drama, Laboratorio Nove Firenca, Turska drama Skopje i Narodno kazalište iz Bitole
Veličanstvena i prelijepa, epska opera, saga koja pripovijeda priču o beskonačnoj borbi među ljudima.
(Tommaso Chimenti, Scanner, Firenca, srpanj 2005.)
Predstava Puž prva je suradnja Marjana Nećaka i kazališta Mala scena.
Kontakti: