Nina Bačun
Nina Bačun
Nina Bačun magistrirala je 2007. Industrijski dizajn na
Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u
Zagrebu. 2011. magistrirala je Experience design u sklopu
interdisciplinarnih studija na Konstfack-University, College of
Arts, Crafts and Design, u Stockholmu.
Njezini projekti nagrađivani su i izlagani na domaćim i
međunarodnim izložbama dizajna i umjetnosti; u Hrvatskoj,
Sloveniji, Italiji, Njemačkoj, Švedskoj, Češkoj, Srbiji,
Makedoniji, Austriji, Japanu...
2008. primljena je u Hrvatsku zajednicu samostalnih umjetnika i
Hrvatsko dizajnersko društvo kao profesionalni dizajner, od tada
aktivno djeluje u različitim područjima vizualnih komunikacija:
grafičkom dizajnu, produkt dizajnu, dizajna izložbi, scenografija i
kostimografija.
Od 2006. radi u kulturi (Zagrebačko kazalište mladih, Gavella,
Scena Gorica, Hrvatsko Narodno Kazalište u Osijeku, Dječje
kazalište Branka Mihaljevića u Osijeku, Mini Teatar u Ljubljani);
scenografije, vizualne identitete i grafičke materijale.
Njeguje interdisciplinarnost i timski rad. Od 2003. surađuje s
produkt dizajnericom Robertom Bratović, a od 2006. s autorskim
timom dizajnera Numen/For Use, grafičkom dizajnericom
Tinom Ivezić, slikarom i modnim dizajnerom Tomislavom Mostečakom,
konceptualnom dizajnericom Ivanom Borovnjak, grafičkom dizajnericom
Lanom Cavar, te s dizajnerom i psihologom Andersom Mellbrattom.
2010. preko Konstfacka dolazi u kontakt s Larisom Harris
kustosicom The Queens Museum of Art u New Yorku.
Pridružuje se timu koji radi na site specific-tableau
vivant projektu umjetnice J. Morgan Puett pod nazivom
HUMANUFACTORY. Humanufactory se pokazala kao uspješna
suradnja The Queens Museum of Art i Mildred's Lane (povijesne
jezgre i muzeja, Pennsylvania, SAD) koja je pokazala iskustvo rada
i intersdisciplinarne suradnje u internacionalnom okruženju, u svim
fazama projekta; od ideje do realizacije, obuhvaćajući pri tome
teoriju, istraživanje, konstrukciju, kritički osvrt i
dokumentaciju.
2011. radi na post diplomskom projektu Man-Machine Affairs
Consultancy, koji se bavi spreispitivanjem postojećih i
nadolazećih tehnologija, te njihovim utjecajem na razvoj društva,
promjenu načina života i vrijednosti zajednice. Man-Machine
Affairs je nakon Stockholmske premijere u svibnju 2011.
prezentiran na Pecha Kucha vol. 9 u rujnu 2011. u Zagrebu,
te na Ljubljanskom mjesecu oblikovanja u listopadu 2011.
povezujući tako međunarodnu dizajnersku scenu s domaćom. Od 2011.
surađuje na projektu brendiranja Kvadre (domaćeg
proizvođača ojastučenog namještaja) i oblikovanju postojećih
proizvoda, kao dio dizajnerskog tima (Tina Ivezić, Ivana Borovnjak,
Vanja Cuculić) pod art direkcijom Nikole Radeljkovića
(Numen/For Use), ulažući u razvoj svijesti o važnosti
dizajna i mogućnosti domaćeg proizvoda da konkurira konceptom i
kvalitetom uvoznom proizvodu. 2012. nastavlja suradnju sa
Zagrebačkim kazalištem mladih kao autor scenografije za
predstavu Idiot u režiji Ivana Popovskog koja je
premijerno izvedena u ožujku 2012., te Žena bez tijela u
režiji Boška Violića koja je premijerno izvedena u studenom 2012.
Hrvatsko dizajnersko društvo angažira ju na postavu
Izložbe hrvatskog dizajna 1112, koja je otvorena u rujnu
2012., u Muzeju za umjetnost i obrt. Tijekom 2011.
započinje rad na samoiniciranom projektu Studiji o načinu
osuvremenjavanja tradicionalnih tehnika i tipologija dizajnom
na primjeru narodnih nošnji Hrvatske, u suradnji s Robertom
Bratović. 2012. izloženi su prvi rezultati; Lightwear
rasvjetno tijelo koje putuje po design weekovima diljem
Europe; Milano, Beograd, Sofia, Skopje, Beč, Hrvatska. Fotografije
potražuju talijanski Marie Claire, brazilska Revista
Casa e Jardim, Gloria Glam i Elle iz
Hrvatske, a pariški Elle radi editorial za
listopad 2012.
NA VRH